Felicitaties voor het echtpaar Kranendonk-Mettrop

65 jaar getrouwd

RIDDERKERK - Burgemeester Attema was maandagmiddag voor de tweede keer op bezoek bij het Ridderkerkse echtpaar Kranendonk-Mettrop. Dit keer om ze te feliciteren met hun 65-jarig huwelijksjubileum. Hun jawoorden klonken op 19 januari 1955 in het stadhuis van Rotterdam. Hun eerste woning hadden ze in IJsselmonde. Daarna woonden ze in Groningen, maar werk voor de scheepswerven in de regio bracht ze snel weer terug. Ze kozen voor Bolnes en daarna voor huizen in Slikkerveer, Schiedam, Heerjansdam en twee keer voor Barendrecht. Na acht verhuizingen wonen ze de laatste dertig jaar met veel plezier aan de Pruimendijk in Oostendam. De heer Kranendonk had een succesvol isolatiebedrijf dat zich met name richtte op koelschepen. De briljanten bruiloft werd afgelopen weekend gevierd met een familiefeest in de Efteling.