Blij met het samenwerkingscontract voor WVC Bolnes

Beheerders voor WVC Bolnes

RIDDERKERK - Afgelopen maandag is officieel de samenwerking tussen Facet Ridderkerk en Pameijer bekrachtigd voor het beheer van WVC Bolnes. Sinds de jaarwisseling worden cliënten van Pameijer ingezet voor het beheer van het wijkcentrum op de maandag-, dinsdag- en donderdagochtend en op vrijdag de hele dag.

Na de ondertekening van de officiële stukken door Facet-directeur Frank van der Jagt en Pameijer-manager Arjan Otto mochten alle krachten van Pameijer hun handtekening zetten op de samenwerkingsovereenkomst. Otto ziet het als een beloning voor wat de afgelopen jaren door cliënten en hun begeleiders is gepresteerd op verschillende werkervaringsplekken. Als werkplek voor mensen met een (lichte) verstandelijke beperking had Pameijer reeds een terras bij WVC Bolnes. In december was men daar nog succesvol met het bakken en verkopen van ruim 700 oliebollen.

Gevarieerd werk
Nu zijn de werkzaamheden uitgebreid met de bediening in het wijkcentrum, keukenwerk en schoonmaak: "Alles wat bij het beheer hoort proberen we met onze mensen op te pakken. Dat maakt dit tot een aantrekkelijke werkplek omdat het zo gevarieerd is. Onze cliënten zijn hier nu al aardig gesetteld, maar er zijn nog wel wat hobbels te nemen."
Arjan Otto prijst zich daarom gelukkig met de samenwerking met Facet: "Dit zijn twee organisaties met gedeelde waarden. We streven hetzelfde na met hulp of een duwtje in de rug voor mensen die dat nodig hebben in het besef dat iedereen er mag zijn."
De cliënten van Pameijer werken in het wijkcentrum in tenues van Facet.