Sterk begin geeft waterpoloërs de zege

Sport

RIDDERKERK - Hoewel het eerste herenteam van Poseidon '56 bovenaan staat in de competitie, kreeg de ploeg met de nummer 3 van de stand, Sassenheim, toch een aardige kluif. De Ridderkerkse heren begonnen zeer sterk aan de wedstrijd en leken geen kind te hebben aan hun tegenstander. In de loop van de wedstrijd toonde Sassenheim meer en meer aan een solide tegenstander te zijn en sleepten de Ridderkerkers met enige moeite een 7-6 overwinning uit het vuur.

Na de beker- en competitienederlagen tegen SG De Linge/PCG en de moeizame overwinning op SG De Vliet leek het zelfvertrouwen van de waterpoloërs van Poseidon '56 enigszins aangetast. Dat werd door de heren zelf al direct weerlegt. Na precies 26 seconden werd de eerste treffer tegen outsider Sassenheim gemaakt.  Via een strafworp kwam Sassenheim nog wel op gelijke hoogte komen, maar na de 2-1 leek Poseidon '56 regelrecht over de tegenstander uit de bollenstreek heen te lopen. Halverwege de tweede periode leidde de thuisploeg met 6-1. Een benutte strafworp door Sassenheim leidde echter tot de wederopstanding van de bezoekers die in het vervolg doelpunt voor doelpunt terug kwamen.

Na twee periodes stond er nog 6-3 op het scorebord, maar Sassenheim ging ook in de derde periode door met tegenscoren. Met een snelle uitbraak wisten de mannen van Poseidon '56 de voorsprong nog eenmaal op te rekken tot een verschil van drie treffers en dat bleek uiteindelijk voldoende.
Sassenheim kwam in het laatste kwart nog tot twee doelpunten, waarmee de bezoekers de overwinning met een treffer in het voordeel lieten uitvallen van Poseidon '56. Hierdoor is Sassenheim afgehaakt in de strijd voor het kampioenschap en blijft voor de Poseidon-heren alleen SG De Linge/PCG nog over als concurrent voor de titel. Vooor de volgende wedstrijd gaan de heren van Poseidon op bezoek in Nieuwerkerk aan den IJssel om het op te nemen tegen het laag geklasseerde team van WSG NieMo.

Uitslag: Poseidon '56 H1 – Sassenheim H2 7-6 (4-1; 2-2; 1-2; 0-1).
Doelpunten Poseidon '56: Remon Boer, Jurgen van den Elshout (beide 2x), Maarten Stravers, Bastiaan Stolk, Corné Schilt (alle 1x).