Waterpolo dames veel te sterk voor Katwijk

Sport

RIDDERKERK - Met een ruime overwinning op de dames van Katwijk heeft het eerste damesteam van Poseidon '56 nog eens onderstreept dat het thuishoort in de bovenste regionen van de competitie. Na een wat stroeve start in de eerste periode kwamen de Ridderkerkse vrouwen in de tweede en derde periode helemaal los. De score liep uiteindelijk in de dubbele cijfers en daarmee kwam Katwijk, dat aanvallend teleurstelde, nog behoorlijk goed weg.

Van Katwijk naar Ridderkerk is best een behoorlijk eind rijden. Bij het begin van de wedstrijd waren er nog maar zes Katwijkse dames beschikbaar om de strijd aan te gaan met het team van Poseidon '56. Dat bleek de zaak voor de thuisploeg niet eenvoudiger te maken. Katwijk verdedigde stug en uiteindelijk wist de thuisploeg pas helemaal aan het einde van de eerste periode voor de eerste maal het net te vinden.
Tegen een complete Katwijkse selectie speelde Poseidon '56 een stuk vrijer en dat leidde al vlot tot de 2-0. Daarmee leek direct het juk van de schouders van de thuisploeg te vallen en met nog eens twee doelpunten werd de tweede periode met een ruime 4-0 voorsprong afgesloten. Daarmee mocht Katwijk in de handen knijpen, want het vizier van de Ridderkerkse speelsters stond zeker niet altijd op scherp.

Katwijk had tot dat moment aanvallend nog niets laten zien en kregen daar in de derde periode ook geen ruimte voor. Poseidon '56 hield de regie stevig in handen en nadat de thuisploeg binnen een minuut nog eens twee keer de Katwijkse keepster had gepasseerd speelden de Ridderkerkse dames een gewonnen wedstrijd. In de derde periode liep de Ridderkerkse voorsprong nog verder op tot 9-0.
De vierde periode kon vervolgens worden gebruikt om de wedstrijd rustig uit te spelen. Halverwege de periode viel de langverwachte tiende treffer. In de laatste minuut kon Katwijk eindelijk wat terug doen, al was daar wel een strafworp voor nodig. Het verzachtte de lange terugreis naar Katwijk niet, want als antwoord op het tegendoelpunt kon de thuisploeg nog een elfde doelpunt aan het totaal toevoegen.

Uitslag: Poseidon '56 Da1 – Katwijk Da3 11-1 (1-0; 3-0; 5-0; 2-1).
Doelpunten Poseidon '56: Michelle Keijzer (5x), Tonia Ruybroek (4x), Paula Roest en Sanne Hobé (beide 1x).