Verhalenverteller gaat 'Dwars door de Bijbel'

RIDDERKERK - Op zondagmorgen 9 februari is er in de Levensbron in Ridderkerk een bijzondere 'missie-evangelisatiedienst'. In deze dienst treedt verhalenverteller Kees Posthumus op.

Met zijn vertelling 'Dwars door de Bijbel' stuift Kees van Genesis in ruim een uur naar Openbaringen, en weer terug. In tientallen korte verhalen, samenvattingen en liedjes gaat hij op reis door de Schrift. Het gaat daarbij vooral om de 'dwarse' verhalen, over dappere doorzetters en dwarsliggers. Over verhalen die je ook anders uit kunt vertellen, dan doorgaans het geval is. Geen verhaal is veilig. De torenbouw van Babel, in allerlei talen. De barmhartige Samaritaan, heen en weer terug. Judas, met zijn kant van het verhaal en profeten met hun ongemakkelijke boodschap. Alle liefdes, alle teleurstellingen, alle wonderen komen in een soms verrassend perspectief voorbij. Posthumus maakte deze voorstelling in opdracht van de Protestantse Kerk in Nederland en sluit aan bij het jaarthema 'Een goed verhaal'. De samenkomst in de kerk aan de Jan Luykenstraat 10 begint om 9.30 uur.