Het toekomstige pand van FromBoer

Slatelers verkassen naar Dinteloord

RIDDERKERK - FromBoer (het vroegere BoerDenHoedt) moet in Ridderkerk plaatsmaken voor de ontwikkeling van bedrijventerrein Nieuw Reijerwaard. Daarom verhuizen zij naar Dinteloord. Naar verwachting worden de kassen in het najaar van 2020 in gebruik genomen. Partners die de nieuwbouw helpen realiseren kregen vorige week een kijkje achter de schermen bij de telers aan de Voorweg, die op deze dag ook hun nieuwe bedrijfsnaam onthulden.

"In Dinteloord zijn we met open armen ontvangen. Daar kunnen we uitbreiden naar zes ha" vertelt Arjan en Leonard Boer. De kassen op de nieuwe locatie krijgen een centrale energievoorziening (een eigen gasontvangstation en een eigen elektriciteitsstation), waarmee continuïteit voor de energie is gegarandeerd. In de toekomst kan die energie nog duurzamer worden door gebruik van bijvoorbeeld restwarmte van andere bedrijven.

Uniek in Europa
De nieuwe Ultra Clima kas, die gebouwd wordt door Kubo, is uniek in Europa. De kas is een combinatie van revolutionaire techniek en hoogstaande innovatie waarbij duurzaamheid voorop staat. "Het voegt alle eisen die van een moderne kas gevraagd worden samen. Een hogere productie, een maximale voedselveiligheid, minimaal energie- en waterverbruik, een minimale CO2-uitstoot en een beter rendement" aldus de gebroeders Boer.

Nieuwe naam
FromBoer is de nieuwe naam van slakwekerij Boer den Hoedt, opgericht in 1968 door de vader van de huidige eigenaren. Aangezien het bedrijf steeds internationaler wordt, consumenten de herkomst van producten steeds belangrijker vinden en de twee mannen samen het bedrijf runnen, was een naamwijziging op zijn plaats. Trots onthulden zij dan ook hun nieuwe naam en logo
FromBoer wil laten zien dat sla meer alleen is dan een bijgerecht of een alternatief op een zomerse dag. In samenwerking met de foodblog van Little Miss Artichoke ontwikkelen zij verschillende recepten om de veelzijdigheid van sla in het zonnetje te zetten. Sla is namelijk net zo goed een hoofdgerecht, een gezonde snack of zelfs een dessert. Zo introduceerden zij In 2018 sla-ijs. IJs gemaakt met hun Lollo Bionda.