Beeld uit ontwikkelperspectief: Sint Jorisplein met fonteintjes

BIZ niet enthousiast over fonteintjes op Jorisplein

RIDDERKERK - Een mogelijk andere plek voor een waterornament in het centrum van Ridderkerk maakt geen enthousiasme los bij het bestuur van het winkelhart.Ondernemers en de BIZ zijn groot voorstander van fonteintjes op het Koningsplein, maar in het ontwikkelperspectief voor het centrum is gekozen voor het Sint Jorisplein.

Bij een bijeenkomst over dit toekomstperspectief voor steakholders sprak Nicolette Meerman, bestuurslid van de BIZ, maandagavond haar teleurstelling uit. "Dit doet geen recht aan de wens die er leeft bij burgers en ondernemers. Het Koningsplein zou moeten gaan bruisen, maar dat ziet het college dus duidelijk anders" stelt Meerman. Met een burgerinitiatief zijn handtekeningen verzameld voor zogenoemde 'bedriegertjes' op het Koningsplein. Ook de ondernemers van dit horecaplein zijn hier warm voorstander van. Een bruisende attractie zal ook meer ouders naar de terrassen lokken.
Het Sint Jorisplein, dat in het ontwikkelperspectief gezien wordt als hét centrumplein, heeft volgens de BIZ voldoende aan een kindertoestel dat bij alle weersomstandigheden gebruikt kan worden: "Het waterornament past meer bij terrassen op het Koningsplein. Terrassen en en waterornament lopen gelijk qua weersomstandigheden. Daar komt bij dat het Sint Jorisplein geen extra versterking nodig heeft, daar komt al volk zat."