Blije kinderen en ouders bij Zonnekind

RIDDERKERK - Stichting Het Zonnekind geeft les aan kinderen en hun ouders. Kinderen die wat hebben meegemaakt of het moeilijk hebben in het leven hebben merkbaar baat bij de lessen. Tijdens de les al zien ouders dat hun kind beter kan functioneren. Deze ervaring neemt het kind mee naar huis waardoor het hele gezin beter in harmonie komt.

Met behulp van Aikido en beeldende verhalen leren de 'Zonnekinderen' zich weer goed te voelen over zichzelf en in hun omgeving. Blij zijn is een van de belangrijkste thema`s in de lessen. "De Zonnekinderen leren beter met zichzelf, hun ouders en hun vriendjes om te gaan. Na afloop van de les geven kinderen aan dat ze hun hart voelen en rust in hun hoofd hebben. Daardoor zijn ze in staat om hun leven meer kleur en inhoud te geven."
Pieter van Dongen, de oprichter van stichting Het Zonnekind, heeft de lesmethode nog verder verbeterd. "De nadruk ligt meer op het elkaar bevestigen in woord, daad en gebaar", vertelt hij. "Het neerzetten en het laten voelen van de juiste intentie zorgt voor een extra positieve ervaring."
Omdat een grote groep docenten en begeleiders zich inzet voor Het Zonnekind, kan ze om kinderen en ouders zo optimaal mogelijk begeleiden. De Zonnekinderen leggen regelmatig examens af. Dit is een bevestiging voor ze dat ze aan het groeien zijn.
Meer informatie? Kijk op de website www.het-zonnekind.com of bel met 0180-417135 als u vragen heeft. Nog leuker is het om zelf een keer mee te doen met de lessen van Het Zonnekind. Kom gerust eens kijken. Lessen zijn op dinsdag van: 16.00 tot 17.00 uur voor vanaf 3,5 t/m 7 jaar, 17.00 tot 18.00 uur voor 7 t/m 11 jaar en 19.00 tot 20.00 uur voor 12 t/m 18 jaar. Locatie: Platanenstraat 6, Ridderkerk