Waterpolomannen gaan hard onderuit

Sport

RIDDERKERK - De heren van Poseidon '56 zijn afgelopen zaterdag tegen subtopper ZVL-1886 tegen hun tweede nederlaag van dit seizoen aangelopen. Al vrij vroeg in de wedstrijd liet de nederlaag zich aanzien. Na de kantwissel herstelde de Ridderkerkse thuisploeg zich nog wel enigszins herstellen, maar de schade die de ploeg had opgelopen in de eerste twee periodes kon niet meer hersteld worden.

Waar Poseidon '56 normaal gesproken de druk bij de tegenstander legt door vroeg te scoren, bleven de treffers in het begin van de eerste periode uit. Geholpen door een strafworp was het juiste de Leidse ploeg, die halverwege de eerste periode een voorsprong kon nemen. Het lukte de thuispoeg niet om aanvallend een vuist te maken en nadat een Ridderkerkse speler voor 20 seconden naar de kant was gestuurd, benutte ZVL-1886 de mogelijkheid om de voorsprong te verdubbelen.
Het tij keerde niet in de tweede periode. Poseidon '56 bleef aanvallend onmachtig en ZVL-1886 greep efficiënt elke kans aan om te kunnen scoren. De koploper van de tweede klasse zag halverwege de wedstrijd een 0-5 achterstand op het scorebord staan.
Enig herstel volgde wel in de derde periode. In elk geval kon worden voorkomen dat ZVL-1886 aanvallend nog veel in de melk te brokkelen had, maar met twee Ridderkerkse doelpunten konden de heren zich niet in een kansrijke situatie manoeuvreren om de wedstrijd nog naar de hand te kunnen zetten.
Bovendien wist ZVL-1886 vroeg in de vierde periode de voorsprong weer uit te bouwen naar vijf treffers. Nadat de gasten ook nog een strafworp hadden verzilverd, was er voor de Ridderkerkse aanvallers weinig eer meer te behalen. Een laatste treffer in de slotfase van de wedstrijd verzachtte de nederlaag maar een klein beetje.

Uitslag: Poseidon '56 H1 – ZVL-1886 H6 3-8 (0-2; 0-3; 2-1; 1-2).
Doelpunten Poseidon '56: Jurgen van den Elshout, Remon Boer en Edwin Oostdijk (alle 1x).