Dames Poseidon '56 blijven overeind

Sport

RIDDERKERK - De waterpolovrouwen van Poseidon '56 kregen afgelopen zaterdag bezoek van de soevereine koploper d'Elft. In Delft hadden de Ridderkerkse dames lange tijd een ruime voorsprong en waren ze dicht bij een enorme verrassing. In de thuiswedstrijd werd de huid weliswaar duur verkocht, maar kon wederom niet gestunt worden. De Delftse vrouwen konden met een kleine 4-6 overwinning uiteindelijk weer naar huis.

Dat het verrassingseffect door Poseidon '56 uit zou blijven, was al snel duidelijk. d'Elft zette in het begin van de wedstrijd de thuisploeg onder druk en kon moeiteloos naar een 0-3 voorsprong uitlopen. Een nieuwe monsterzege voor de beoogd kampioen leek in de maak. Aan het einde van de eerste periode konden de Ridderkerkse dames eindelijk de tanden laten zien en kon met een tegendoelpunt de tussenstand een beter aanzien worden gegeven. Ook in de tweede periode voerden de gasten de boventoon. Poseidon '56 kon aanvankelijk nog wel een goed vervolg aan het einde van de eerste periode geven en terugkomen tot 2-3, maar daarna liep het uitteam weeg weg naar een 2-6 voorsprong.

Het spelbeeld wijzigde echter zeer na het wisselen van kant. Poseidon '56 toonde zich weerbaarder en bleef nu moeiteloos overeind tegen de koploper. Er ontspon zich een wedstrijd waarin beide ploegen aan elkaar gewaagd waren. De derde periode ging doelpuntloos voorbij.
Datzelfde lot leek ook de vierde periode bestemd. Beide ploegen wilde zich niet laten kennen en het uitblijven van doelpunten werd gecompenseerd door een flink aantal tijdstraffen over en weer. Het slot van de wedstrijd was voor de Ridderkerkse vrouwen die met twee doelpunten in de slotfase nog dicht in de buurt van de Delftse opponent kwamen.
Uitslag: Poseidon '56 Da1 – d'Elft Da1 4-6 (1-3; 1-3; 0-0; 2-0).
Doelpunten Poseidon '56: Tonia Ruybroek (2x), Joelle Geerts, Susan Witter (beide 1x).