Matthijs Kieboom te gast bij Movie Tunes

RIDDERKERK - Op vrijdag 14 februari is filmcomponist Matthijs Kieboom bij Radio Ridderkerk te gast in het programma Movie Tunes. Celwin Frenzen presenteert dit radioprogramma met filmmuziek elke vrijdag lvan 20.00 tot 21.00 uur.

Matthijs Kieboom is een van de meest gewilde en ervaren filmcomponisten van Nederland. Ondanks zijn relatief jonge leeftijd heeft Matthijs al meer dan tien jaar ervaring en is hij onlangs benoemd tot hoofd filmmuziek van het conservatorium van Enschede, een van de beste van ons land.
Matthijs beleefde zijn grote doorbraak in 2017 toen hij, na meerdere films & tv series te hebben voorzien van zijn muziek, de score verzorgde voor de documentaire 'Wild', over de Nederlandse natuur en onze wilde dieren. De documentaire was een grote hit, met meer dan 1,5 miljoen kijkers op TV en het was tevens de eerste soundtrack van Matthijs die op cd werd uitgebracht. Deze score leverde Matthijs meerdere award nominaties op, inclusief die voor 'International Film Music Critics Association Award' voor 'Beste originele muziek voor een documentaire'.
Matthijs heeft verder ook de muziek verzorgd voor de films 'Verliefd op Ibiza', samen met Armin van Buuren, 'Gek van Oranje', 'Dummie de Mummie' en werkt momenteel aan 'De Piraten van Hiernaast'.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet:  www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, dat behalve op het analoge kanaal ook te zien via Ziggo Mediabox kanaal 36, Ziggo met CL+ module op kanaal 336, KPN kanaal 1077, Tele2, Vodafone en via de APP's van RTV-Ridderkerk en 'De Lokale Omroep'.