"De Heul" blijft heel

RIDDERKERK - De dreigende sloop van villa "De Heul" in Ridderkerk lijkt van de baan. Het verzoek om omgevingsvergunning voor sloop van de voormalige villa van scheepsbouwer Verolme aan de Kerkweg is door de aanvrager ingetrokken. Daarmee is het dus ook niet meer nodig dat de gemeentebestuur een formeel standpunt bepaalt over het al of niet verdwijnen van de villa. Uit een reactie van het college is de richting wel duidelijk: "Als de eigenaar plannen heeft voor een andere invulling van het pand en de locatie, kan hij daarover met de gemeente in gesprek. Daarbij is en blijf het uitgangspunt dat recht gedaan wordt aan de status van gemeentelijk monument. Ook op social media hebben wij gezien dat veel Ridderkerkers, net als de gemeente, grote waarde hechten aan het behoud van deze letterlijk monumentale villa."