Leo de Heer blijft tot zijn pensioen aan de slag

Vijftig jaar werkzaam bij timmerbedrijf Visser

RIDDERKERK - Leo de Heer werd vrijdagmorgen verrast met een feestje op de werkvloer van Timmer- en Bouwbedrijf G. Visser BV in Ridderkerk. Zijn 50-jarig dienstverband zou 's avonds gevierd worden met een etentje, maar achter zijn rug om was er ook voor de ochtend het nodige voorbereid. De jubilerende timmerman had zo een weerzien met oud-collega's en werd ook door de gemeente in de bloemen gezet.

De op 1 februari 1970 bij Visser in dienst getreden De Heer had niet meer op dit jubileumfeest gerekend. In december overleed directeur Gerrit Visser, die het bedrijf wilde voortzetten tot de officiële pensionering van Leo. "Heel jammer dat hij er niet meer is, want we zouden dit samen doen" zegt de jubilaris, die nu nog uitvoering geeft aan de laatste projecten van het timmerbedrijf. "In januari zijn we gestopt met het aannemen van nieuw werk. Ik heb nu nog twee trappen te doen" aldus de Ridderkerker, die in de loop der jaren trappen mocht aanbrengen in honderden woningen. Wanneer hij zijn laatste houtbewerkingen achter de rug heeft zal de trouwe kracht verder gaan met aanpassingen van de loods van Visser aan de Nikkelstraat, waarvoor zich inmiddels al een koper heeft gemeld.
In mei zal het timmerbedrijf definitief stoppen. Met 66 jaar en vier maanden is Leo de Heer dan pensioengerechtigd.