Arie Klootwijk en Co Snijders bieden veel uit eigen keuken

LifeLine is meer dan een cafetaria

RIDDERKERK - Deze maand is het 25 jaar geleden dat Arie Klootwijk en Co Snijders in Ridderkerk begonnen met LifeLine food & drinks. Het van de sportcafés van De Fakkel en sporthal Drievliet bekende horecaduo combineerde hiermee catering met een snackbar. "Van de naam cafetaria zullen wel nooit af komen, maar we hebben meer te bieden."

Met de catering werd in 1995 bescheiden begonnen. Nabij de sporthal stond aan het Vlietplein een pand leeg en Arie en Co konden extra ruimte goed gebruiken voor hun salades en belegde broodjes. "Catering deden we al vanuit de sporthallen voor de scheepswerven en andere bedrijven. Dat begon eenvoudig met broodjes en bitterballen. Nu verzorgen we complete buffetten, barbecues, stamppotten of een captain's dinner. Alles kunnen we tot in de puntjes op locatie verzorgen" vertelt Arie Klootwijk.
LifeLine groeide zo uit met een grotere keuken en een ruimere cafetaria. Na de uitbreiding van het pand kon er in 2009 ook een zitgedeelte worden ingericht. "Naast alle bekende snacks hebben we complete menu's op onze kaart" zeggen de ondernemers. Met de jubileumviering wordt dit extra onderstreept met "diners voor 2", die van 14 t/m 23 februari bij LifeLine worden geserveerd. "We doen van alles buiten de deur. Dat gaan we nu een keer in eigen huis doen" aldus Co Snijders, die deze drie gangen keuzemenu's gaat bereiden met gastkoks: "Een restaurantkok die bij ons is begonnen en een proefkeukenkok van een van onze leveranciers.
De jubileummenu's kosten € 25 voor twee personen. Wie alleen komt kan er voor € 17,50 van genieten. Vooraf reserveren is gewenst. Voor de afhalers zijn er dagelijks aanbiedingen van 17 t/m 22 februari.