Waterpolosters winnen ruim in Vlaardingen

Sport

RIDDERKERK - De dames van Poseidon '56 mochten afgelopen zaterdag op bezoek bij het Vlaardingse ZVVS, de hekkensluiter in de competitie. De Ridderkerkse dames hebben over het algemeen de meeste moeite met de laag geklasseerde ploegen, thuis werd tegen deze ploeg maar een minimale 4-2 overwinning behaald. In Vlaardingen kwam de zege echter geen moment in gevaar. Na een flitsenden start in de eerste periode kon Poseidon '56 in het vervolg de voorsprong uitbouwen en zich moeiteloos de overwinning toeëigenen.

Zoveel moeite als de Poseidon-dames in het eigen zwembad De Fakkel hadden gehad met ZVVS, zo gemakkelijk leek het nu in de eerste periode te gaan. Na enkele minuten al rondspelend te hebben gezocht naar de gaten in de Vlaardingse defensie, was het in de eindfase van de eerste periode in vlot tempo drie maal raak.
Met deze 0-3 voorsprong en een heel snel doelpunt in de tweede periode werd in het vervolg van de tweede periode door de dames iets rustiger aan gedaan. Daardoor kon geen grotere marge genoteerd worden en kon ZVVS in de loop van de periode zelfs weer even terugkomen tot 1-4.

Maar mocht men in Vlaardingen al hoop op succes hebben gehad, dan werd dat in minder dan een minuut uit de wereld geholpen in de derde periode. Met nog eens drie doelpunten werd de voorsprong door Poseidon '56 opgevoerd naar 1-7. En ondanks dat ZVVS in de slotfase van de derde periode nog een tweede doelpunt kon maken, was de wedstrijd gespeeld.
Nog in de derde periode werd het 2-8 en Poseidon '56 kwam in de vierde periode geen moment meer in gevaar. De Poseidon-dames konden de wedstrijd op het gemak uitspelen en weer een nieuwe overwinning aan de zegereeks toevoegen.

Voor de dames gaat de competitie nu pas verder op 7 maart, maar een week eerder, op 29 februari, komen de vrouwen in actie in de kwartfinale van de beker. Zij gaan dan op bezoek bij SG WZC, de nummer 3 van de eerste klasse, in Zoetermeer.

Uitslag: ZVVS Da4 – Poseidon '56 Da1: 2-9
Doelpunten Poseidon '56: Joelle Geerts (3x), Tonia Ruybroek, Rianne Bresser (beide 2x), Michelle Keijzer en Henny Hagoort (beide 1x).