Mieke Mudde bij het schilderen van een icoon

Iconen expositie in de Oudheidkamer

RIDDERKERK - In de Ridderkerkse Oudheidkamer zullen van 26 februari t/m 28 maart iconen te zien zijn. Geëxposeerd worden iconen van de hand van Mieke Mudde, Nelly Toet en anderen.

Het belooft een interessante expositie te worden met veel informatie, maar ook met presentaties aan een workshop. Op de meeste zaterdagen zullen de maaksters van de iconen ook zelf aanwezig zijn om te vertellen over hun werk. De officiële opening is op zaterdagmiddag 29 februari. Alle belangstellenden zijn dan om 13.30 uur van harte welkom. Medewerking aan deze middag verleent Marsja Mudde, die voor welluidende stemgeluiden zal zorg dragen. De iconen kunnen in de Oudheidkamer bewonderd worden op de middagen van de woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur. De entree is gratis.
Op zaterdag 7 maart is er tijdens de openingstijden een presentatie van het beschilderen van een zogenoemd icoon-ei. Een week later is er tussen 14.00 en 15.30 uur een presentatie 'Goud opbrengen'. Op zaterdagmiddag 21 maart is er een workshop icoon-ei beschilderen van 14.00 tot 17.00 uur. Er is keus uit een eenvoudig rood ei met goud of wit decoratie of een ei met een icoon-afbeelding.