Aan de bal zonder te rennen

Walking ball bij In Mind & Body

RIDDERKERK - In de zaal van de voormalige huishoudschool in Ridderkerk is stichting In Mind & Body gestart met Walking ball activiteiten. De deelnemers kunnen hiermee laagdrempelige manier bewegen.

De naam Walking ball zegt het al: tijdens de lessen worden diverse balspelen, zoals handbal, voetbal of rugby aangeboden, zonder te rennen, zonder competitie-element en met minimaal fysiek contact. De Walking ball activiteiten zijn er speciaal voor 50-plussers, mensen die herstellen van een blessure, of gewoon lekker bezig willen zijn. Zoals altijd is er na afloop van de les ruimte om wat met elkaar te drinken en na te praten.

Verantwoord bewegen
Arie van Driel, trouw lid van In Mind & Body, is ook bij deze nieuwe cursus weer van de partij. Door het gunstige all-in abonnement van de stichting, kan hij onbeperkt meedoen met alle lessen uit het gevarieerde aanbod en maakt daar dankbaar gebruik van. Hij is blij met de nieuwe Walking ball activiteiten, waarmee hij op eigen kracht, maar toch in een groep op een rustige manier aan zijn conditie kan werken. Als oud-handballer vindt hij het ook heerlijk om weer met een bal aan de slag te gaan.

Extra groepen
De Walking ball activiteiten zijn op maandagochtend van 9.00 tot 10.00 uur. Bij voldoende belangstelling zal er ook op dinsdag- en zaterdagochtend begonnen worden met het ballen zonder rennen. In Mind & Body is in de vroegere school aan de Koninginneweg 150 actief in unit 11. Meer informatie over het complete lesaanbod en het all-in abonnement is te vinden op: www.inmindandbody.nl.