Er werden flink wat fietsen ingeleverd voor de Kledingbank

Geslaagde fietsenactie voor Kledingbank

RIDDERKERK - De Groene adviseur Marcel Eichhorn (zetduurzaamstappen.nl) kijkt tevreden terug op de Fiets ophaal actie in de week van de Circulaire economie. Hij maakte een dag vrij om van 9.00 tot 21.00 samen met een vrijwilliger van de Kledingbank fietsen op te halen in alle wijken van Ridderkerk en een paar in Barendrecht.

De gulle gevers schonken een (tweedehands) fiets aan iemand met minder inkomen. Bij heel veel gedoneerde fietsen kwam een verhaal. Soms triest of ontroerend, maar vaker ruimhartig en vrolijk: "Speciale dank gaat uit naar de mensen die precies die speciale fiets weggaven die een van onze klanten zo goed kan gebruiken" aldus de tevreden inzamelaars.
De Kledingbank is ontzettend blij met alle fietsen. Er stonden 57 personen op de wachtlijst voor een fiets. Vorige week zijn de eerste goede fietsen al opgehaald door klanten van de Kledingbank en studenten van de Fietsschool Ridderkerk. Deze week wordt er weer een aantal weggegeven. Een groot aantal fietsen moet nog worden gerepareerd. De Kledingbank hoopt de wachtlijst in snel tempo te kunnen verkleinen. Vandaar dat de Kledingbank een oproep doet voor vrijwilligers die willen bandenplakken en fietsen gebruiksklaar maken. Ook chauffeurs zijn hard nodig. Wilt u meer informatie over dit vrijwilligerswerk voor de Kledingbank Ridderkerk kan men contact opnemen via 06 4438 2705. "Namens blije ontvangers danken wij alle donateurs!" aldus de Kledingbank.