Bij de Fittest wordt onder meer de bloeddruk gemeten

Aanmelden voor Fittest

RIDDERKERK - Facet Ridderkerk organiseert vrijdag 28 februari de jaarlijkse Fittest in sporthal De Fakkel. De test is dit jaar bedoeld voor bewoners van Bolnes, Donkersloot en Slikkerveer in de leeftijd van 65 t/m 75 jaar.

Doordat de uitnodiging voor de Fittest iets later is verstuurd dan gepland, heeft men nog steeds de mogelijkheid om zich aan te melden. Dit kan alleen nog telefonisch via 0180-432350. Tijdens de Fittest krijgen de deelnemers een algehele gezondheidscheck. Er wordt getest op bloeddruk, lengte, gewicht, oog-handcoördinatie, kracht, lenigheid en uithoudingsvermogen. Alle resultaten worden ter plekke verwerkt en de testuitslag wordt besproken. Men kan daarbij een passend beweegadvies krijgen. Naast de testen kunnen de senioren zich oriënteren op de Beweegmarkt. Hier staan zorg- en beweegaanbieders, zoals In Mind&Body, Fysiotherapie Ridderkerk, O2 Fitness, Curves Ridderkerk, Run on Wheels, KCR Combifit en Jeu de Boules. Ook het Vrijwilligerssteunpunt van Facet is aanwezig.