Naar klaverjastitel met klein verschil

RIDDERKERK - Klaverjasvereniging "De Laatste Slag" mag terugkijken op een zeer geslaagd "Open koppel Kampioenschap van Ridderkerk" dat op vrijdag 21 februari werd georganiseerd in samenwerking met Facet Ridderkerk.
Aan deze 19e editie van deze klaverwedstrijd werd meegedaan door 86 deelnemers. In WVC Bolnes speelden alle koppels vier rondes met zestien partijen. Voor het eindklassement telde alleen de beste drie resultaten. Zo was men niet direct kansloos na een slechte ronde. Bij het opmaken van de balans bleek het een nek-aan-nekrace voor de Ridderkerkse titel. Met een totaal van 6095 punten werd het kampioenschap in de wacht gesleept door het duo M. Hanswijk en J. van Schaijk. Met slechts vijf punten minder was het zilver voor het koppel L. Dienaar en T. Dienaar. Met een score van 5946 eindigden R. Hoek en D. den Dungen als derde.