Katinka den Hartog (rechts) achter de balie voor
Katinka den Hartog (rechts) achter de balie voor "De Sollicitatie"

Als receptioniste op TV voor "De Sollicitatie"

RIDDERKERK - In het nieuwe televisieprogramma "De Sollicitatie" van SBS6 is de Ridderkerkse Katinka den Hartog te zien. Zij solliciteert niet, maar treedt op als één van de twee receptionistes die de sollicitanten ontvangen en vaak achteraf ook nog een praatje met ze hebben.

"In die gesprekjes is natuurlijk wel geknipt. Overeind blijft wel dat het een programma is met echte mensen. Er zitten geen opnamen tussen die over zijn gedaan. Het zijn mensen die echt komen solliciteren bij echte bedrijven" vertelt Katinka, die zelf in het dagelijks leven als nagelstyliste werkzaam is. "Dan praat je ook de hele dag met mensen, dus daar heb ik geen moeite mee."
De Ridderkerkse, die eerder te zien was in het semi-wetenschappelijke tv-programma "Het Instituut", moest voor de rol van receptioniste auditie doen. Ze was met veertig dames in de race voor een plek achter de balie. "Er zouden twee dames worden gekozen, maar uiteindelijk bleef ik alleen over. Mijn tv-collega Monique hebben ze op een andere manier gerekruteerd. Solliciteren hoefden we zelf niet."
Voor de opnamen van zes afleveringen verbleef Katinka een week lang intern in Utrecht. Ze blikt terug op mooie dagen en vond het een hele ervaring. "Ik weet wat er nog allemaal voorbij komt en er zitten echt leuke sollicitanten tussen."
SBS zendt "De Sollicitatie" uit op de woensdagavond vanaf 21.30 uur.