Daniëlle Langeweg – Ouwens (39)

Algemeen Waar ken ik jou van?

Waar kennen we jou van?

Ik ben geboren en getogen in Ridderkerk. Er zullen dus nog mensen zijn die mij uit mijn schooltijd kennen. Eerlijk gezegd denk ik dat dat er niet zoveel zullen zijn. Mijn ouders verhuisden nogal graag. Langer dan drie jaar zat ik niet op een school of we vertrokken weer. Meer mensen zullen mij herkennen van mijn werk. Ik werk al twintig jaar bij Bakkerij van der Waal aan het Vlietplein. Als je zo lang in een winkel staat dan krijg he toch een bepaalde band me de klanten. Kinderen die twintig jaar geleden met de moeder meekwamen staan nu zelf met kinderen voor de toonbank. Op deze manier leren ze mij ook wat beter kennen.

Hoe is jouw gezinssituatie?

Ik ben vijftien jaar getrouwd met Herman. Samen hebben we twee kinderen. Vince van twaalf en Jayda van negen jaar.

Wat is je mooiste jeugdherinnering?

Mijn vader was oprichter van trimclub Antilope. Ieder jaar in september organiseerde hij de Oosterparkloop. Alle gezinsleden kregen, net als de andere vrijwilligers, van hem een taak tijdens de loop. Ik vond het als kind een hele gezellige dag en het is een bijzonder dag gebleven. Ook toen ik op zaterdag al werkte, bleef ik als vrijwilliger bij de loop betrokken.

Waar word je gelukkig van?

Als ik leuke dingen met mijn gezin doe.

Waar ben je verdrietig om geweest?

Vijf jaar geleden is mijn vader overleden. Daarvoor was hij al een paar jaar ziek. Een hele verdrietige periode. Ook tijdens zijn ziekte was mijn vader altijd positief. Die positiviteit heb ik van hem overgenomen.

Welke toekomstdromen heb je nog?

Ik heb me ingeschreven voor de vierdaagse in Nijmegen. Lopen is mijn hobby en ik ben nu dus in training voor vier dagen van veertig kilometer. Nu maar hopen dat ik een startbewijs krijg.

Hoe zouden je vrienden jou omschrijven?

Actief, attent, behulpzaam, met een luisterend oor en altijd in voor een grapje.

Hoe sta je 's morgens op?

Als de wekker gaat, sta ik gelijk aan. Ik heb geen tijd nodig om rustig wakker te worden. Daarentegen gaat 's avonds het lampje niet te laat bij mij uit.

Welke verleiding kan je niet weerstaan?

Melkchocolade met hazelnoot. Ik eet me er niet misselijk aan, maar zo'n reep blijft wel trekken. En de schaaltjes met lekkers die in de winkel staan voor de klanten, hebben ook een aantrekkingskracht op mij.

Wat zijn je angsten?

Dat er iets met de kinderen gebeurt. Vince fietst iedere dag naar Barendrecht. Ik ben altijd weer blij als ik de poort hoor en hij zijn fiets in de schuur zet.

Wat vind je stom?

Dat mensen afval op straat gooien en geweld tegen hulpverleners. Ik vind geweld sowieso stom.

Wat heb je geleerd van je ouders?

Niet klagen, maar doorgaan. Voor een zere keel mocht ik echt niet thuisblijven. Ga het maar proberen, zeiden ze dan. Ik geef dat ook aan mijn kinderen mee.

Waar kijk je naar op televisie?

'Wie is de Mol' is mijn favoriet op dit moment. Daarnaast vind ik realityseries leuk om te volgen. Een film kijk ik liever in de bioscoop.

Wat zou je aan jezelf willen veranderen?

Ik zou wel wat meer geduld willen hebben. Het moet bij mij altijd maar gelijk, terwijl dat echt niet altijd nodig is.

Wie heb je voor het laatst gebeld?

Ik ben meer van het appen. Ook voor een kletspraatje. De mensen kunnen dan reageren wanneer ze tijd hebben. Ook met mijn vriendin in Voorschoten app ik. Ze werkt in continudiensten. Appen is dan praktischer.

Wat is je grootste miskoop?

Die heb ik eigenlijk niet. Als ik iets wil kopen ga ik op onderzoek uit. Als het gevoel bij iets goed is, kijk ik ook niet verder. Mijn gevoel werkt blijkbaar goed, want echte miskopen heb ik niet.

Iemand opgeven voor deze rubriek?
Mail naar ronald@baruitgeverij.nl
Deze rubriek is niet bedoeld voor commerciële uitingen.