Broedende vogels op plek van Piraten Festijn

RIDDERKERK - Het Mega Piraten Festijn brengt op vrijdag 15 mei onder meer Gerard Joling, Lange Frans, Jacques Herb, Jeroen van den Boom en Jannes naar Ridderkerk. Het is echter nog de vraag of dit meezingfeest plaats zal kunnen vinden op braakliggende grond van bedrijfsterrein Nieuw Reijerwaard.
Natuurliefhebbers zijn tegen het piratenfeest in het geweer gekomen omdat met dit festijn het broeden van vogels verstoord zal worden. Ook raadsleden zijn gewezen op het broeden van verschillende vogelsoorten die nu nog hun domein op Nieuw Reijerwaard hebben. Het zangfeest zou onder meer de kieviten, fazanten, kleine pleviers en kneuen van hun nesten kunnen verjagen.

Andere locatie?
De raadsleden Jilles Soffree (PvdA) en Björn Ros (GroenLinks) hebben hierover schriftelijke vragen gesteld. Zij willen weten op welke wijze er bij de vergunning rekening wordt gehouden met het broedseizoen en op welke manier de vogelrust is geborgd. Ook vragen zij of het mogelijk is om het evenement te verplaatsen naar een andere locatie.

Kaartverkoop
De kaartverkoop voor het piratenfestijn is al in volle gang. Er zijn alleen nog staanplaatsen te koop. Alle zitplaatsen op de tribune zijn reeds verkocht. Naast de eerder genoemde artiesten staan ook Bonnie St. Claire, Lee Towers, Johan de Bever, Thomas Berge, Lange Frans, Helemaal Hollands, De Wannabiez, Marco Hollander, Perry Zuidam en Django Wagner op het affiche.
E-tickets zijn te koop via: www.megapiratenfestijn.nl. Naast de onlineverkoop worden in Ridderkerk kaarten verkocht bij Sanders Bolnes in winkelcentrum De Werf en Primera aan het Vlietplein in Drievliet.