Filmhuis draait 'Amadeus"

RIDDERKERK - - Filmhuis Ridderkerk vertoont op vrijdag 28 februari de met acht Oscars bekroonde film "Amadeus".

Met deze film wordt de opkomst en het talent van Mozart belicht vanuit de beleving van Antonio Salieri ((F. Murray Abraham). Hij is werkzaam als de hofcomponist van Keizer Jozef II als Mozart (Tom Hulce) aan het hof arriveert. Een verbijsterde Salieri ervaart dat de goddelijke muzikale inspiratie waar hij zelf naar zoekt, werd geschonken aan een losbandige, hondsbrutale nar. Gek van Jaloezie, besluit hij Mozart met alle mogelijke middelen ten gronde te richten, misschien zelfs met... moord. De film 'Amadeus' triomfeert als aangrijpend menselijk drama, als een visueel overweldigend historisch epos en is een heerlijke ode aan de muziek van Wolfgang Amadeus Mozart.
De film van ruim tweeënhalf uur wordt om 19.30 uur gestart in theater Het Plein aan het Koningsplein. Bij voldoende opkomst wordt er in de foyer koffie, thee of binnenlands gedistilleerd verzorgd voor € 2,50 (Dit is een gereduceerd tarief). Bij een geringe opkomst kan men in de pauze voor een drankje terecht in grand café Burgerzaken. De entree voor de film is € 5. Kaarten zijn in de voorverkoop verkrijgbaar bij de Wereldwinkel aan de Schoutstraat 17.