RVVH viert de treffer van Könemann

RVVH wint bij Heinenoord

Sport

RIDDERKERK - RVVH heeft na exact drie maanden weer eens het zoet van een competitieoverwinning kunnen proeven. De belangrijke uitwedstrijd in de Hoeksche Waard tegen concurrent Heinenoord werd met minimaal verschil gewonnen. Brandon Könemann tekende net voor het uur voor de enige en dus winnende treffer.

door Theo Leenheer

RVVH speelde een degelijke en goede eerste helft. De Ridderkerkers kwamen goed uit de startblokken en zeker in het eerste half uur waren er leuke combinaties te zien en liepen de aanvallen vele malen beter dan bijvoorbeeld een week eerder in Leiden. Het leverde wel geen uitgespeelde kansen op maar toch waren er mogelijkheden voor met name Könemann. Vaak was dan alleen de eindpass niet goed waardoor het rendement uit bleef. Heinenoord had betrekkelijk weinig in te brengen maar toch vielen daar wel enkele kansen te noteren. Le-Shwan Lisse kopte na 20 minuten uit een corner gemikt op de goal, maar een katachtige reflex van Danny Spelde voorkwam een treffer. In de slotminuten voor de rust was Spelde wederom alert bij een harde inzet van dichtbij van Remco Buist. Aan de andere kant zocht Papito Merencia het doel veel te hoog na weer een aardige voetballende combinatie. De ruststand was dus 0-0, waarmee RVVH zich voetballend gezien tekort deed.

Na de rust al snel een tegenvaller voor RVVH doordat de geblesseerd geraakte Spelde zich moest laten vervangen door Tim Elkhuizen, die vervolgens een prima wedstrijd keepte. De wedstrijd bleef in handen van de Ridderkerkers. Een goal kon dan eigenlijk ook niet uitblijven. Net voor het uur verstreken was, ging Jay Brand weer eens op avontuur aan de rechterkant. De snelle Brand maakte het de Heinenoord defensie lastig en plaatste de bal terug op Mahmut Sönmez. Die kwam met een bekeken voorzet die door Könemann op bijna onnavolgbare wijze met het hoofd werd verlengd richting de verste kruising. De bal draaide bijna miraculeus over keeper Dillan Heijnen in de goal, 0-1. De vreugde over de goal was terecht en mooi om te zien. Vijf minuten later had RVVH de wedstrijd het slot kunnen gooien. Wederom was de rappe Brand over rechts doorgegaan tot de achterlijn, waarna hij de bal prima teruglegde op de vrijgelaten Ibrahim el Koubai. Deze plaatste de bal echter voorlangs de goal, waardoor een grote kans verloren ging. De thuisclub ging vervolgens aan het wisselen maar echt gevaarlijk worden voor de goal van Elkhuizen deed het niet. De RVVH verdediging wist iedere keer tijdig opruiming te houden en gaf eigenlijk nauwelijks kansen weg. Aan de andere kant was het wederom Sönmez die het hoofd wist te vinden van Könemann. De voorzet van rechts werd echter maar net over gekopt door de goaltjesdief. In de slotfase was er nog één hectisch moment voor de RVVH goal. Na een aanval over rechts en onvoldoende wegwerken kreeg invaller Larbi El Harouchi een behoorlijke schietkans, maar zijn poging belandde ergens op het dak van de kantine.  Toen de prima leidende scheidsrechter Takacs na ruim twee minuten blessuretijd affloot, was de Ridderkerkse vreugde terecht groot. De zo gewenste winst was binnen en nog verdiend ook. Nu volgen voor RVVH twee thuiswedstrijden. Te beginnen volgende week zaterdag om 14.30 uur tegen Nootdorp.

Opstelling RVVH: Spelde (54. Elkhuizen), Brand, Boers, Eggers, Gangadin, Mosmans, Merencia, Proost, El Koubai, Sönmez (76. De Jesus) en Könemann.