Fel gevecht om de bal (foto Ruud de Jong)

Drechtsteden heeft handhaving in eigen hand

Sport

RIDDERKERK - Door een overwinning op HMS/Achilles houden de handballers van Drechtsteden handhaving binnen de Hoofklasse in eigen hand. Met nog drie wedstrijden op het programma staat de ploeg nu 1 punt boven de gevaren zone.

Het blijft een seizoen van pieken en dalen. Na enkele (onnodige!?) nederlagen was het zaterdagavond tegen HMS/Achilles een prima wedstrijd. De gasten uit Utrecht hadden één punt meer. Winst was dus noodzakelijk. Het team straalde eindelijk weer eenheid uit. Aanvankelijk had de ploeg wel moeite met de linker opbouw van Achilles, maar stelde daar een sterke break out tegenover. Met name Justin Vlasblom kon vanuit de linkerkant regelmatig aan de gasten ontsnappen. Ondanks de fysieke weerstand van de ploeg uit Utrecht wist men toch geregeld gebruik te maken van de ruimte over de flanken. Door de tegenvallende resultaten van de afgelopen week had coach Andre de Waal zijn basis iets aangepast, waardoor er een plekken waren ingeruimd voor Tim Krijnen en Henk Vlot. Daarnaast werd Denny van den Ende als opbouwer i.p.v. hoekspeler opgesteld. Na een sterke opening (8-5) kwam Achilles nog even terug op 9-8, maar de rust was met 14-11 in het voordeel van Drechtsteden. Met een sterk keepende Lennard Huisman in het doel bouwde Drechtsteden de voorsprong op naar 24-16 en kon de wedstrijd prima worden uitgespeeld met een broodnodige 30-24 overwinning als eindresultaat. Justin Vlasblom was met 11 treffers topscoorder.
Komend weekend wordt er niet gespeeld, waarna er nog drie finales op het programma staan. Wedstrijden tegen ploegen die net als Drechtsteden ook staan in die grote middenmoot waarin overwinningen noodzakelijk zijn om te overleven. Nog uit naar de Meeuwen, thuis tegen Hercules 3 en afsluitend in Amsterdam tegen US 2.