De Kunstrouteboekjes blijven in de kast tot oktober

Kunstroute Ridderkerk: Een negatief, maar ook positief bericht

RIDDERKERK - De meeste berichten die u vandaag de dag leest gaan over de ingrijpende gevolgen van de Corona-crisis. Helaas ook dit bericht. Niemand ontkomt er aan. Toch hebben de leden van de Kunstroute Ridderkerk ook een positieve boodschap te brengen.

Maar eerst het slechte nieuws: Bijna als vanzelfsprekend kan de Kunstroute die op 18 en 19 april was gepland niet doorgaan. Dat is jammer, want de kunstenaars in Ridderkerk hebben u mooi werk te laten zien. De voorbereidingen waren al in volle gang , de locaties bekend, de boekjes en plattegronden gedrukt. Het positieve nieuws is dat er nu al een nieuwe datum is vastgesteld voor de Kunstroute. Reserveer 10 en 11 oktober in uw agenda, want dan hopen we met elkaar alsnog een mooi weekend te organiseren.

In barre tijden zoals nu is het goed om ook de positieve kanten proberen te zien aan de huidige omstandigheden. Velen van ons hebben hun dagelijkse bezigheden en werk (en daarmee financiën) noodgedwongen op een laag pitje moeten zetten. Er is daarmee een tijd van bezinning aangebroken. Voor een kunstenaar betekent dat ook meer tijd en rust om mooie dingen te maken. In oktober kunt u dus ongetwijfeld heel veel nieuw werk bewonderen.
In de tussentijd kunt u natuurlijk een blik werpen op de geheel vernieuwde en eigentijdse website van de Kunstroute Ridderkerk, het nieuwe logo bekijken en zo kennis nemen van de frisse wind die door de gelederen waait. En als u behoefte heeft aan afleiding: Op de website vindt u in veel gevallen ook toegang tot de websites van de  kunstenaars én daarmee hun werk.
De kunstenaars van de Kunstroute wensen u sterkte in de komende tijd en hopen u in goede gezondheid op 10 en 11 oktober van dit jaar te mogen ontmoeten.