Joery Hollemans in de keuken van de Riederborgh

Groeiend beroep op maaltijdenservice

RIDDERKERK - In deze moeilijk tijd, probeert Riederborgh haar steentje bij te dragen. Er zijn vele aanvragen binnen gekomen om maaltijden te regelen en thuis te bezorgen bij (kwetsbare) ouderen die door hun gezondheid de deur niet uit kunnen of mogen: "Wij brengen deze maaltijden tot aan de deur, zo houden wij een oogje in het zeil en aan de richtlijnen van het RIVM."

Al meer dan dertien jaar verzorgt de maaltijdenservice van Riederborgh maaltijdservice vanuit Ridderkerk maaltijden voor mensen die niet meer zelf kunnen koken of niet de mogelijkheid hebben i.v.m. noodzakelijk werk. In de keuken van het zorgcentrum worden de maaltijden op ambachtelijke manier bereid met verse ingrediënten. "De bereiding van de maaltijden is niet ingericht op grootverbruik maar op kleinschaligheid en kwaliteit. Riederborgh luistert naar de wensen van haar klanten. Hun wensen worden gehonoreerd" zegt coördinator voeding en horeca Joery Hollemans. In de keuken van Riederborgh wordt gewerkt met verse kruiden en specerijen en wordt geen zout toegevoegd: "Wij garen langzaam het vlees ''sous-vide'' en dit brengt top kwaliteit."
Er wordt ook afwisselend gekookt. Elke week krijgen de klanten een menulijst bezorgd met vele keuzemogelijkheden in de gerechten. Er zijn ook verschillende diëten mogelijk. "We proberen altijd een passende maaltijd te bereiden" aldus Joery. De maaltijdenservice probeert in deze moeilijke tijd waar mogelijk de lokale leveranciers te helpen door met hun producten te koken. Voor meer informatie:maaltijdservice@riederborgh.nl of 0180-452550.