"De Mensenzoon" is het hoofdthema van de online bijeenkomsten

Stille Week Drievliet-Oostendam

RIDDERKERK - In de christelijke kerken wordt het steeds meer de gewoonte om in de week, waarin Goede Vrijdag valt, de zogeheten Stille Week, korte meditatieve bijeenkomsten te organiseren. Dat gebeurt ook in de hervormde wijkgemeente Drievliet-Oostendam met bijeenkomsten van een halfuur op 6 april t/m 9 april in de Ichthuskerk (Drievliet). Deze bijeenkomsten beginnen om 19.30 uur en worden in verband met maatregelen tegen het COVID-19 virus alleen online uitgezonden via de website www.rondzes.nl.

Onder het kopje Voortgang diensten is de link 'video-uitzending'. Ook kan deze worden gevonden op YouTube met zoeken op 'Rondzes'. Het hoofdthema voor alle bijeenkomsten is: De Mensenzoon. In deze bijeenkomsten worden verschillende thema's uit het leven van Jezus overdacht zoals Zijn komst, Zijn afscheid, Zijn veroordeling en Zijn uitlevering. Voor deze vier bijeenkomsten is een boekje met de te gebruiken liturgieën samengesteld. Dit boekje kan binnenkort via de website www.rondzes.nl worden gedownload in PDF-formaat. Dit boekje kan ook per mail worden aangevraagd bij nico@vandebreevaart.nl en dan wordt het thuisbezorgd. Het boekje is niet alleen bedoeld voor de bijeenkomsten, het is ook goed te gebruiken voor de persoonlijke meditatieve momenten.