Zo kunnen de drumlessen gewoon doorgaan

Muziekschool is online

RIDDERKERK - Nu iedereen veel tijd in huis doorbrengt, zorgt Muziekschool Ridderkerk voor creatieve tijdsbesteding in de huizen van eigen cursisten. Zodra bleek dat de muziekschool tijdelijk geen lessen en activiteiten kon organiseren op locatie, begonnen de docenten met het online lesgeven.

Zoals veel mensen werken ook de docenten momenteel vanuit huis. Daar bedenken ze leuke activiteiten voor in de woonkamer. Zo delen ze hun lessen met cursisten via social media en e-mail óf geven ze les via videobellen. Dit ter vervanging van de muziek- en danslessen die normaal in Het Plein en Bibliotheek AanZet plaatsvinden. Op deze manier gaat Muziekschool Ridderkerk zo veel mogelijk door onder de huidige omstandigheden. Een aantal van de activiteiten staan op Facebook.com/muziekschoolridderkerk.

Video's delen
Muziekschool Ridderkerk krijgt positieve reacties van cursisten en soms delen ze zelf ook filmpjes van wat ze doen.
Veel is ook te zien op het YouTube-kanaal van ToBe cultuurcentrum (locatie in Dordrecht en Papendrecht). Daar staan openbare filmpjes dans, kunst & design, muziek en theater, die uitnodigen om mee te doen. Via www.muziekschoolridderkerk.nl zijn de laatste updates te vinden over de cursussen, workshops en activiteiten van de Muziekschool Ridderkerk. Met vragen kan men mailen naar de klantenservice: klant@tobe.nl, Telefonisch is de Klantenservice niet bereikbaar.