Juf Shannen met het cadeau van haar kleuters

Verrassing voor Ridderkerkse juf

RIDDERKERK - Als juf van onderbouwklas De Loeiende Koeien van de Dr. Schaepmanschool, is Shannen Cobben altijd in de weer voor haar kleuters. Ondanks dat de school nu gesloten is blijft ze erg betrokken. Shannen geeft aan dat zij het fijn vindt om het contact met haar leerlingen en de ouders/verzorgers te behouden. Ze skypet wekelijks met haar leerlingen, belt met ouders over hoe het gaat en ook worden er regelmatig werkjes, leuke linkjes of challenges doorgestuurd.

Zo daagde Shannen haar kleuters onder andere uit om mooie stoepkrijt tekeningen te maken voor het raam van eenzame ouderen. Shannen vindt het erg leuk dat de kinderen haar vervolgens ook weer op de hoogte houden met doorgestuurde filmpjes en foto's van het reilen en zeilen thuis. Voordat de scholen hun deuren moesten sluiten had Shannen in de klas al uitgebreid met 'haar kleuters' stil gestaan bij Corona en wat de kinderen kunnen doen om besmetting zo veel mogelijk te voorkomen. In de klas, maar ook daarbuiten, merkte Shannen dat deze onzekere tijd veel vragen bij de kinderen opriep. Dit inspireerde haar om een boekje te maken; "Mama, er zit een monster onder mijn bed!" en de schoolkinderen hiermee te verrassen. Het verhaal gaat over Finn, een jongetje van 4 jaar oud en net gestart op de basisschool. Finn vindt het de eerste week nog wel fijn thuis, als de school ineens dicht gaat. Maar daarna begint hij de juf en zijn klas steeds meer te missen. Dan ontdekt hij dat het virusmonster de oorzaak van dit alles is en maakt hij een plan om het monster te verjagen. Omdat de goede doelen het in deze tijd ook zwaar hebben besloot Shannen dat zij met haar boekje de stichting Make A Wish wilde steunen. Het boekje is gratis te downloaden via: https://makeawishnederland.org/actie/1388/mama-er-zit-een-monster-onder-mijn-bed . In het boekje staat een unieke QR-code waarmee je direct een donatie kunt doen bij de stichting. Shannen hoopt dat het laten uitkomen van de liefste wensen van ernstig zieke kinderen hierdoor kan blijven doorgaan. Om Shannen te bedanken voor haar betrokkenheid, inzet en enthousiasme ging haar klas deze week een geheime challenge aan. Shannen was namelijk jarig op 18 april. Er werd door alle kleuters enthousiast geknutseld en gekleurd. Zo ontstond een enorm verrassingspakket vol zelfgemaakte verjaardagskaarten en geknutselde kadootjes. Op haar verjaardag werd de verrassing bij Shannen thuis bezorgd. En zo toverden 'haar kleuters' op hun beurt weer een enorme lach op het gezicht van hun juf. Shannen reageerde dankbaar en ontroerd op deze grootse verrassing.