Ridderkerker helpt met smokkel naar P.I. Krimpen

RIDDERKERK - Een 41-jarige man uit Ridderkerk is aangehouden na een poging om met een drone een pakketje binnen te smokkelen bij de gevangenis in Krimpen aan den IJssel. Ook twee Rotterdammers van 32 en 36 jaar zijn hiervoor opgepakt.

Het trio probeerde donderdagavond vanaf de Capelse kant hun pakje over de laten vliegen naar de penitentiaire inrichting aan de overkant. Dat lukt niet, omdat de P.I. Krimpen veel maatregelen heeft getroffen om dit te voorkomen. Terwijl ze de drone terug lieten vliegen had de politie de afzenders al in de gaten. De man die de drone op afstand bestuurde werd direct aangehouden. De andere twee gingen er vandoor, maar ook zij konden worden aangehouden. Met hulp van een speurhond werden de drone en het pakketje dat de verdachten wilden droppen gevonden. Het bevatte onder andere een telefoon en kleine hoeveelheden vermoedelijk drugs die in beslag zijn genomen.