Handbalsters Saturnus’72 gaan samenwerken

RIDDERKERK - Net als de heren van Saturnus’72 gaan ook de dames van de Ridderkerkse handbalvereniging een samenwerking aan. Volgend seizoen gaat de damestak samen met Conventus uit Zwijndrecht. De werknaam zal net als bij de heren Drechtsteden zijn al doet in tegenstelling bij de heren D.E.S.’72 niet mee.

Het seizoen eindigden voor de dames van beide verenigingen met nog enkele zaalwedstrijden abrupt. Beide verenigingen speelden in de tweede klas.De Ridderkerkers hadden een plaatsje in de middenmoot terwijl de ploeg uit Zwijndrecht in de onderste regionen verkeerde. De veldcompetitie is daarna helemaal niet meer van start gegaan. Net als bij de heren speelde de smalle selectie de ploeg regelmatig parten.
“Om te kunnen handballen op diverse niveaus is samenwerking van groot belang”, memoreren de voorzitters van de handbalverenigingen. “Momenteel zijn de aantallen spelers binnen de categorieën net te klein om gezonde teams te hebben. Door samen te werken ontstaan teams waarbij spelers op hun eigen niveau kunnen spelen”.
 Volgend seizoen zal er gestart worden met drie damessenioren teams terwijl er ook bij de jeugd flink wordt samen gewerkt. Het eerste damesteam gaat uitkomen in de eerste klas, het tweede speelt tweede klas en het derde doet mee aan een midweekse competitie.

Trainer gezocht
Voor de samenwerking is men momenteel driftig op zoek naar een nieuwe trainersstaf. (Voor de vacature als hoofdtrainer dames kan men mailen aan info@Saturnus’72.nl)
De huidige trainer coach Dylan Muller geeft zijn maatschappelijke carrière bij de politie momenteel de voorkeur. Toch vertrekt hij niet uit Ridderkerk en zal hij zich aansluiten bij de technische staf van de jeugdafdeling. Een afdeling die op trainersgebied ook wordt versterkt door een oude bekende. Henk van Oers zal een deel van de trainingen bij de jeugd gestalte gaan geven.
 De verenigingen zijn momenteel in overleg om te kijken waar de trainingen en wedstrijden verspeeld gaan worden. Conventus speelt in een gemeentelijke sporthal en heeft een eigen verhard veld met kantine. Saturnus’72 beschikt over een eigen accommodatie van sporthal, verhard veld en Beach handbalveld. De thuiswedstrijden zullen waarschijnlijk worden verdeeld over de twee accommodaties.