Kevin Olivacce is na zes maanden weg bij de Rowdies

Hoofdcoach Olivacce per direct weg bij Ridderkerk Rowdies

RIDDERKERK - Ondanks dat er momenteel nog geen competitiewedstrijd gespeeld is, is toch het contract van hoofdcoach Kevin Olivacce bij de Ridderkerk Rowdies per direct ontbonden. Olivacce had de ploeg vanaf de afgelopen winterperiode pas onder zijn hoede, maar door privé omstandigheden lag de focus niet meer bij de club.

Het eerste team van de Rowdies zou dit seizoen voor het eerst in de geschiedenis uitkomen in de Topklasse van de Nederlandse honkbalcompetitie. Maar door de corona crisis is er nog geen bal geworpen in wedstrijdverband dit jaar, de honkbalcompetitie start normaal in april.
“Het is natuurlijk erg jammer dat we al zo snel afscheid moeten nemen, maar het is zaak dat de huidige selectie volgend seizoen goed mee kan draaien in de Topklasse. Dit vergt inzet van spelers, maar ook van de coaching staf. Hierdoor is de beslissing genomen om niet met elkaar door te gaan" zegt voorzitter Jesper Perik.
De rest van dit seizoen zal gebruikt worden om toe te werken naar een niveau dat Topklassewaardig is. De trainingen zullen vanaf nu onder leiding staan van Marcel Buurman, hij krijgt hierbij assistentie van Dion Revet en Ger Ros. “Er staat voor een kleine eeuw aan honkbalervaring voor de groep nu, wij hebben er het volste vertrouwen in dat er een sterk gemotiveerde ploeg staat voor het restant van het komend en volgend seizoen" aldus Perik.
Wie er volgend jaar aan het roer staat bij de Ridderkerk Rowdies is nog niet bekend.