Gratis buitentrainingen voor alle Ridderkerkers

RIDDERKERK - Sinds de lockdown is de stichting In Mind & Body gestopt met contributie innen, maar wilde het toch graag iets doen. Voor de maand juni is daarom een mooi programma samengesteld voor iedereen die gezond en fit wil blijven. Ook niet-leden kunnen aan de trainingen meedoen.

Met het organiseren van de buitenactiviteiten wil de stichting iets extra’s doen voor alle Ridderkerkers, juist omdat de coronatijd zoveel beperkingen met zich meebrengt. Alle trainingen zijn gratis met vrijblijvende deelname. Vanzelfsprekend vinden de activiteiten plaats volgens de strikte RIVM-regels met voldoende afstand tussen de deelnemers.

Tai Chi/Chi Kung
De docenten van In Mind & Body hebben er nu al zin in. Bij droog weer is er op maandagavond om 19.30 uur Tai Chi/Chi Kung-training onder leiding van Janny, bij de rivier de Noord, naast de Ridderhaven. Wie mee wil doen kan voor meer informatie kijken op de website.

Aikido
Aikidotraining is er elke dinsdagavond om 20.00 uur. De oefeningen worden gedaan buiten achter de gymzaal van de voormalige huishoudschool aan de Koninginneweg 150.

Mindful Moving
Ook kan men kennismaken met Mindful Moving. Dit staat voor een combinatie van yoga, actief en passief wandelen, afgewisseld met diversen oefeningen. Lekker buiten bewegen dus. Dit kan drie keer in de week met de In Mind & Body-docenten Marion (maandagochtend om 9.30 uur), Stéphanie (donderdagochtend om 10.15 uur) en Friso (zondagochtend 10.15 uur), Verzamelen gebeurt bij de eerste parkeerplaats van het Oosterpark (naast het bedrijventerrein). Omdat er bij Mindful Moving verschillende materialen worden gebruikt, wordt de deelnemers verzocht om handschoenen mee te nemen, voor de eigen bescherming en de bescherming van anderen.

Meer informatie
Meer weten over de visie van stichting In Mind & Body en het reguliere lesaanbod is te vinden op: www.inmindandbody.nl. Via de rode balk ‘Laatste nieuws’ op de homepage is het complete overzicht van de buitentrainingen te vinden. Men kan zich hier ook opgeven voor de lessen TaiChi/Chikung.