De onlinediensten van de Maranathakerk zijn in trek

Maranathakerk scoort met livestream

RIDDERKERK - Hoe kan uit deze vreemde tijd toch iets moois groeien!? Toen eind maart het openbare leven voor ons allemaal knarsend tot stilstand kwam en ook de kerken ’dicht’ gingen, begonnen er ondanks de beperkingen, ideeën te borrelen bij gemeenteleden van de Maranathakerk in Slikkerveer. Dankzij een paar keigoede technische leden wordt de kerkdienst nu elke zondagmorgen live gestreamd via het You Tube-kanaal GKv Ridderkerk.

Wat de vieringen extra bijzonder maakt is de dat -naast een klein groepje ín de kerk (technici, muzikanten en dominee, uiteraard op gepaste afstand!) ook andere gemeenteleden -jong en oud- te zien zijn. Met van te voren opgenomen filmpjes leveren zij vanuit de huizen een prachtig aandeel in de kerkdiensten. De uitzendingen worden enthousiast gevolgd door veel Ridderkerkers (lid of niet!), en ook van buiten Ridderkerk komen positieve reacties.
Speciaal voor de kinderen is er elke week wat nieuws in het Kindmoment. Zo heeft de dominee elke keer weer een nieuwe opdracht; de resultaten worden vrolijk gedeeld via het Instagram account GKv Ridderkerk.
Wilt u meer weten of heeft u behoefte aan gesprek of verbinding, neem gerust contact op via de website www.ridderkerk.gkv.nl of direct met dominee Jan Geersing: predikant@ridderkerk.gkv.nl. De Maranathakerk doet ook mee aan www.ridderkerkhelpt.nl.