Online Alzheimer Café Ridderkerk

RIDDERKERK - In verband met de maatregelen die zijn afgekondigd door de Rijksoverheid omtrent het coronavirus, zijn de afgelopen periode alle geplande avonden van het Alzheimer Café Ridderkerk geannuleerd. De werkgroep ‘Alzheimer Café Ridderkerk’ komt vanaf deze maand met een alternatief: een online Alzheimer Café. Het eerste online Alzheimer Café met een video-interview van Lenie de Jong met Jolanda Guiljam, psychologe bij Salem over “hoe om te gaan met moeilijk gedrag van iemand met dementie” is vanaf 8 juni te bekijken via www.karaatmantelzorg.nl. In deze video worden praktische tips en adviezen gegeven.

Het Alzheimer Café Ridderkerk biedt mensen met dementie en mantelzorgers advies, lotgenotencontact en gezelligheid. “Wij beseffen de impact van het hier de deuren sluiten voor fysieke ontmoetingen, maar het is helaas niet anders. Intussen zochten we naar creatieve oplossingen voor alternatieve contactmomenten. Wij laten elkaar niet los, ook als we niet dichtbij kunnen komen” zegt mantelzorgconsulent Mineke Boon. “Daarom hebben wij, in samenspraak met de werkgroep Alzheimer Café Ridderkerk, het initiatief genomen om een online Alzheimer Café te organiseren in de vorm van een video-opname. Andere organisaties, zoals Salem, Riederborgh, Internos en Aafje publiceren de video ook.”
Met vragen of reacties naar aanleiding van het interview kan men mailen naar info@karaatmantelzorg.nl of bellen naar 0180-763717.

In juli een tweede Online Alzheimer Café
Het Alzheimer Café Ridderkerk wordt georganiseerd door de werkgroep bestaande uit Karaat Mantelzorg, Salem, Riederborgh, Internos en Aafje. Het video-interview is gemaakt door Online Beeldvorming in opdracht van Karaat Mantelzorg.
In juli biedt de werkgroep een tweede Alzheimer Café online aan. Zodra het Alzheimer Café weer ‘live’ kan plaatsvinden, laat de werkgroep dit weten via de bekende wegen.
Voor meer informatie kan men contact opnemen met Mineke Boon, senior mantelzorgconsulent Karaat Mantelzorg via 0180-763717 of info@karaatmantelzorg.nl