Foto: Jan Pott

RVVH vrouwen zoeken sponsors

RIDDERKERK - Langzaam maar zeker zijn de vrouwen van de Ridderkerkse Voetbal Vereniging Ridderkerk (RVVH) zich aan het voorbereiden op het voetbalseizoen 2020/2021. Een nieuw seizoen met nieuwe stafleden, nieuwe speelsters en nieuwe kansen maar ook nieuwe uitdagingen. Vrouwen 1 en 2 vormen samen de vrouwenselectie van RVVH. Beide teams spelen prestatief voetbal op de hoogste Landelijke niveaus. Het eerste team zelfs op het allerhoogste amateurniveau, de Topklasse.

Hoewel de RVVH vrouwen prestatief voetbal spelen en ze proberen de organisatie zo professioneel mogelijk in te richten blijft RVVH een amateurvereniging. De speelsters zijn gedreven sporters die het beste uit zichzelf willen halen. Het tweede mag gezien worden als een opleidingsteam dat vooral bestaat uit jonge talenten die de top van Nederland willen halen. Het eerste team behoort tot de absolute top van Nederland en streeft er naar een vaste waarde te worden in de top drie.
Voetballen op de hoogste niveaus van Nederland brengt veel extra kosten met zich mee. Kosten die niet uit de basiscontributie van de selectiespelers kunnen worden betaald. De vrouwenteams hebben trainers die minimaal een UEFA-C status moeten hebben, reizen per seizoen duizenden kilometers door heel Nederland, gaan op trainingskamp, worden indien nodig verzorgd en hebben een kledingpakket. Dat kan allemaal niet betaald worden uit de contributie.

Sponsormogelijkheden
Een deel van de extra kosten voor de selectie worden betaald uit de contributies van alle RVVH leden. De dekking van het overgrote deel van de extra kosten moet echter komen van sponsoren. Naast grotere sponsoren, zoals Giessen en van Herk Makelaardij die de tenues van vrouwen twee heeft bekostigd, zoeken de selectie ieder jaar ook de zogenaamde ‘balsponsoren’. Dat zijn bedrijven, winkels, families, buren en vrienden, die de voetbalvrouwen steunen met minimaal € 75.
Daarnaast zijn er andere mogelijkheden tot sponsoring. Zo wordt er nog gezocht naar een nieuwe hoofdsponsor als opvolger van Montaza personeelsdiensten, die drie jaar lang de tenues van vrouwen 1 sierde. Ook kunnen er reclamebanners worden gekocht. Voor een overzicht van de mogelijkheden is een brochure gemaakt die binnenkort wordt gepresenteerd.
Sponsoren worden vermeld in het programmaboekje en worden twee keer per jaar uit voor een hapje, drankje en ‘meet&greet’ met de speelsters. Geïnteresseerde sponsoren kunnen contact opnemen met Marco Heiligers n.bal@chello.nl voor nadere informatie.