Foto: Dennis van Wingerden

Veel rook bij brand nieuwe flat Drierivierenlaan

RIDDERKERK - Zondagavond gingen rond kwart voor negen de piepers van de Ridderkerkse brandweervrijwilligers voor een gebouwbrand aan de Drierivierenlaan in Slikkerveer. De meldkamer schaalde een minuut later al op naar middel brand. Naast de tegelijk gealarmeerde voertuigen uit Rotterdam rukte ook de officier van dienst uit.

Er woedde brand in een kelderbox van een van de splinternieuwe woontorens langs de Schans. De rook vormde een belemmering voor bewoners. Terwijl de bemanning van het het ene blusvoertuig zich richtte op de brand richtte de bemanning van het andere blusvoertuig en de ladderwagen zich op het veilig buiten brengen van de bewoners. Dit werd zowel binnendoor, waar nodig met vluchtmaskers, en buitenom, vanaf de balkons gedaan. De ambulance kwam ter plaatse om enkele mensen te controleren op ingeademde rook. De felle brand richtte aanzienlijke schade aan. Alles moest goed geventileerd worden waardoor de laatste brandweervoertuigen rond een uur ‘s nachts pas inrukten.

GRT. DENNIS VAN WINGERDEN