Feest met de muziektrein van Wooncompas

RIDDERKERK - Veelal vanaf hun eigen balkon of tuin genieten van muziek. Dat konden de bewoners van diverse woongebouwen in Ridderkerk op dinsdag 30 juni. Want, ook al zijn veel regels versoepeld en mogen we steeds meer, voor veel ouderen is of was het een eenzame tijd. Wat gezelligheid en muziek doet mensen goed en dus organiseerde Wooncompas samen met Facet, gemeente Ridderkerk en vrijwilligers uit het bedrijfsleven een ‘muziektrein’ langs diverse woongebouwen met vooral oudere bewoners. Dat gebaar werd door de meeste bewoners dan ook erg gewaardeerd.

De ‘muziektrein’, een vrachtwagen van waaruit de muziek werd gedraaid, reed langs diverse locaties in Ridderkerk. Onder andere de Reijerheem, 't Ronde Sant en het Prunusplantsoen werden bezocht. Bewoners konden vooraf verzoeknummers indienen. Van die optie werd volop gebruik gemaakt en dus konden de bewoners onder andere luisteren naar nummers zoals: ‘Mag ik dan bij jou’, ‘Vrienden voor het leven’ en diverse nummers uit het repertoire van Andre Hazes.
Ondanks het slechte weer was het op alle locaties een groot feest. Op de balkons en voor de deur werd volop meegedanst en meegezongen. Ook de bewoners van zorginstellingen zoals Aafje en Pameijer waren erg blij met deze actie. Een woonbegeleider van Pameijer gaf zelfs aan dat de bewoners al dagen hadden uitgekeken naar het feest.

Volgende locaties
De muziektrein rijdt op 7 en 14 juli verder langs diverse locaties in Ridderkerk en Rhoon. Belangstellenden die het gezellig vinden om te komen kijken, zijn van harte welkom. Iedereen moet zich wel houden aan de gestelde richtlijnen van het RIVM.

Muziektrein op dinsdag 7 juli: Louise de Colignylaan 10.30 uur, Noordhave /Noordstraat 11.30 uur, Nelson Mandelastraat/Retiefstraat 13.00 uur, Rijnsingel (vier optredens) 14.30 uur.

Muziektrein op dinsdag 14 juli: Aarhof gebouw (Rotterdam) 10.30 uur, Van Gogh-Allee (Rhoon) 11.30 uur, La Reijstraat/Vechtstraat 12.30 uur, Goudenregenplantsoen 13.45 uur, Spuistraat (vier optredens) 14.30 uur.