Op 4 maart jl. werd al geloot voor het Ridderkerk Toernooi: v.l.n.r.: Michel Legerstee (sv Bolnes), Ramon de Borst (vv Rijsoord), Lydia van Loon (vv Rijsoord), Casper Westerveld (Sport Service Ridderkerk), Rinus Hitzert (S.V. Slikkerveer) en Hennie van der Sluis (RVVH). Foto: Roelie 't Jong

Ridderkerk Toernooi gaat door

RIDDERKERK - De editie van het Ridderkerk Toernooi 2020 gaat door op de oorspronkelijk geplande data. Er was al een streep door gezet omdat er aanvankelijk tot 1 september geen voetbalwedstrijden mochten zijn, maar nu kunnen de Ridderkerkse clubs toch op 11 en 12 augustus aan de aftrap staan.

Het toernooi wordt gespeeld op het terrein van S.V. Slikkerveer, dat komend seizoen een hoogtepunt zal vieren met haar 100-jarig bestaan op 7 oktober 2020. Vorig jaar werd de finale van het Ridderkerk Toernooi pas beslist na strafschoppen. Vanaf de stip won RVVH de beker ten koste van Rijsoord.

Het speelschema van he toernooi van 2020 is als volgt:
Dinsdag 11 augustus: 20.00 uur Bolnes - Rijsoord
Woensdag 12 augustus: 20.00 uur Slikkerveer – RVVH

De finalewedstrijden worden gespeeld op zaterdag 15 augustus. Om 12.00 uur vindt de wedstrijd plaats om de 3e en 4e plaats. Aansluitend daarop start om 14.30 uur de finale. Publiek mag erbij zijn, vooralsnog wel op anderhalve meter afstand van elkaar.