Elseline van Veen met Deborah die trots haar werk toont

Werk aan de Winkel brengt dagbesteding terug

RIDDERKERK - Dagbesteding voor mensen met een beperking kent Ridderkerk niet meer na de sluiting van het activiteitencentrum in Slikkerveer. De stichting Werk aan de Winkel wil dit op kleinschalige wijze weer terugbrengen. Hiervoor is aan de Koninginneweg 59 een winkel en ruimte voor andere activiteiten geopend. "Belangrijk hierbij is dat de mensen weer midden in de ridderkerkse samenleving gaan staan."

“We werken hier naar het voorbeeld vanuit het zogenaamde Feuerstein-principe. Vooral kijken naar wat wel kan en daar vanuit jezelf verder ontwikkelen zegt teamleidster Elseline van Veen. Voor de ontwikkeling van talenten kan men bij Werk aan de Winkel onder meer gezonde en met natuurlijke producten lekkernijen maken, strijken en speelgoed schoonmaken en inpakken voor de Verjaardastassen van de Kledingbank. Ook wordt met elkaar de omgeving maar ook verderop in de wijken schoongehouden. Elke dinsdag is er tekenen en schilderen met begeleiding van de kunstzinnige coach Liesbeth Vlasblom. Met werk van de deelnemers zijn inmiddels kleurrijke kaarten gemaakt, die te koop zijn in de eigen winkel en bij Stolen Concept in Slikkerveer. “Door het wegvallen van dagbesteding in de buurt zijn veel mensen met een beperking tussen wal en schip gevallen. Bij ons kunnen cliënten met een Wlz- of Wmo-indicatie terecht. Meedoen met pgb is ook mogelijk” licht Elseline van Veen. In augustus komt er een tweede vaste begeleidster bij. Per dag is er plaats voor vijf á zes cliënten. De activiteiten zijn op maandag, dinsdag donderdag en vrijdag van 9.30 tot 16.00 uur. Elke vrijdag is iedereen tussen 13.00 en 15.00 uur welkom om onder het genot van een kopje koffie of thee een eigen gemaakte lekkernij te proeven. Of om de kunstwerken te bewonderen die de cliënten hebben gemaakt. Op deze dag kunnen ook de producten gekocht worden.
Voor meer informatie: info@werkaandewinkelridderkerk.nl of 06 2922 3489.