Deze week voor het laatst als groep van de Leeronderneming

Eerste lichting van Leeronderneming zwaait af!

RIDDERKERK - Op 22 augustus 2016 begonnen de eerste leerlingen aan een nieuw en nog onbekend schoolavontuur bij de Leeronderneming in Ridderkerk. De kinderen maakten in groep 7 de overgang naar het 10-14 jarig onderwijs.

Onderzoek toont namelijk aan dat veel 11 en 12 jarigen eigenlijk nog helemaal geen idee hebben welk vervolgonderwijs bij ze past. Bij de LeerOnderneming krijgen ze hier langer de tijd voor en hoeft die keuze pas op 14-jarige leeftijd gemaakt te worden. Met een kleine groep werd vier jaar geleden de moedige keus gemaakt om als eerste lichting te starten bij de LeerOnderneming. Leren door Doen is de lijfspreuk van de school. De prikkelende leeromgeving, eigentijds, digitaal onderwijs, een actieve rol voor ouders en alle tijd voor de leerlingen om toe te groeien naar het voortgezet onderwijs was de motivatie om onze kinderen te laten starten bij de LeerOnderneming. De afgelopen vier jaar zijn voorbij gevlogen. Allemaal zijn ze nu goed voorbereid om de overstap naar het voortgezet onderwijs te maken.
De leerlingen die in 2016 als eerste pioniers de sprong waagden, moesten alles ontdekken, uitwerken en hebben het pad geëffend hebben voor de volgende leerjaren. Nu gaan ze als eerste lichting de LeerOnderneming verlaten om in te stromen in het derde jaar van het voortgezet onderwijs. De meesten zullen instromen bij het Gemini College en een aantal hebben een plek elders gevonden.