Het politiebureau aan de Kievitsweg

Barendrecht aast op Ridderkerks politiebureau

RIDDERKERK - De gemeenteraad van Barendrecht heeft vorige week een motie aangenomen om alles in te zetten voor het binnenhalen van het districtsbureau van de politie Oude Maas. Dat bureau van het basisteam voor Barendrecht, Ridderkerk, Albrandswaard en Hoogvliet is nu nog gevestigd in Ridderkerk, maar de locatie wordt door de Nationale Politie heroverwogen.

Echt voor Barendrecht, dat unaniem steun kreeg voor de motie, verwacht van een politiebureau binnen de gemeentegrenzen kortere aanrijtijden en vergroting van het veiligheidsgevoel door meer politiebewegingen. Karin Kayadoe van Leefbaar Ridderkerk vindt om dezelfde reden dat Ridderkerk alles moet doen om het bureau te behouden.
Burgemeester Attema zegt dat er op dit moment verkennende gesprekken plaats met alle betrokken colleges. “Je hoeft geen wiskundige te zijn om te zien dat het bureau aan de Kievitsweg niet centraal gelegen is. We zitten helemaal aan de rand. Het is dus logisch dat men nu bekijkt of er andere opties mogelijk zijn.” Het politiewerk zal er volgens Attema niet onder lijden: "Ook Barendrecht is altijd prima bediend vanuit Ridderkerk."