Rik van der Ouw (foto Babette van der Velde)

Rik van der Ouw naar Muziekschool Ridderkerk

RIDDERKERK - Bij de Muziekschool Ridderkerk neemt Rik van der Ouw na de zomervakantie de pianolessen over Bernard Zwueste, die na 40 jaar afscheid genomen heeft van het muziekonderwijs in Ridderkerk.

Zijn opvolger is pianist, bassist en producer. De in 1994 geboren Van der Ouw begon op zijn zevende met het volgen van klassiek pianoles. In die jaren kreeg hij ook veel interesse in pop-, rock- en jazzmuziek. Een aantal jaren later pakte hij de basgitaar op en hij voegde zich bij verschillende bandjes.
In 2011 werd Rik aangenomen op Codarts (Rotterdams Conservatorium), en vier jaar later is hij cum laude afgestudeerd. Sindsdien heeft hij vele kilometers gemaakt binnen de Nederlandse pop en jazz scene, waar hij met veel verschillende bands, projecten, en artiesten gewerkt heeft. Met zijn eigen band ''Marutyri'' heeft hij verschillende albums uitgebracht, gespeeld op o.a het North Sea Jazz Festival en meerdere malen in De De Wereld Draait Door.
Hij had ook vele optredens in de Benelux en Duitsland en toerde in onder meer China, Maleisië en Canada.
In 2018 heeft hij meegedaan als arrangeur aan de ''Metropole Orkest Arrangers Workshop'', waar hij twee stukken heeft gearrangeerd voor het Metropole Orkest. Naast zijn speelpraktijk, is hij sinds 2012 actief als piano-, muziektheorie- en basgitaardocent op verschillende muziekscholen.