Kinderen in Ridderkerk luiden zomervakantie in met Vet Gezond-kookworkshops.
Kinderen in Ridderkerk luiden zomervakantie in met Vet Gezond-kookworkshops. Foto: Patrick van Katwijk

Ridderkerkse kinderen luiden zomervakantie in met Vet Gezond-kookworkshops

RIDDERKERK - Op dinsdag 21 juli leren Ridderkerkse kinderen gezonde kapsalons en hamburgers maken met presentatrice en JOGG-ambassadeur Ingrid Jansen Tijdens deze kookworkshop leren kinderen van 8 t/m 12 jaar een gezonde hamburger maken en gaan jongeren van 13 t/m 16 jaar aan de slag met een gezonde kapsalon. Presentatrice/actrice/danseres en JOGG-ambassadeur Ingrid Jansen zal ook meedoen met de workshops en vragen van kinderen beantwoorden over een leuke én gezonde leefstijl.

Deze activiteit markeert de start van de Zomer van de Gezonde Jeugd en de zomervakantie van regio Midden NederlandInitiatiefnemer VET gezond Ridderkerk organiseert deze activiteit als JOGG-gemeente in het kader van de Zomer van de Gezonde Jeugd. Uit een onderzoek in opdracht van JOGG blijkt dat de impact van de coronamaatregelen op kinderen groot is. Juist nu verdienen alle kinderen een zorgeloze en leuke zomervakantie in eigen land. Daarom organiseren al meer dan 100 deelnemers in heel Nederland leuke, laagdrempelige zomeractiviteiten met aandacht voor een gezonde leefstijl.

Zomer van gezonde jeugd
Omdat veel kinderen en jongeren hard toe zijn aan een leuke, actieve zomer, heeft JOGG de aankomende zomervakantie uitgeroepen tot de ‘Zomer van de Gezonde Jeugd’, een zomer vol leuke lokale activiteiten. Op die manier worden kinderen en jongeren gestimuleerd om lekker te bewegen, buiten te spelen, spelletjes te doen, wedstrijdjes te organiseren én gezond te eten en drinken.
 Gemeenten en organisaties uit heel Nederland kunnen hun zomeractiviteiten aanmelden op www.zomervandegezondejeugd.nl. Op deze website deelt JOGG gedurende de hele zomerperiode (4 juli - 30 augustus) alle activiteiten.