V.l.n.r.: Erevoorzitter Joop van Ettinger, voorzitter Rinus Hitzert en erelid Gilles Brandt. Foto: Roelie `t Jong

Joop van Ettinger erevoorzitter en Gilles Brandt erelid bij Slikkerveer

RIDDERKERK - Tijdens de algemene ledenvergadering van S.V. Slikkerveer op donderdag 16 juli werd de formeel afscheid nemende Joop van Ettinger benoemd tot erevoorzitter. Zijn opvolger in het bestuur Rinus Hitzert mocht hem hiermee eren.

De oud-speler van Overmaas kwam zo’n twintig jaar geleden in aanraking met Slikkerveer, omdat zoonlief daar ging voetballen. Uiteindelijk leidde dat ertoe, dat Joop ook leider van het team werd en dus wekelijks op het veld kwam te staan. Vanaf 2007 werd Joop eerst jeugdvoorzitter en twee jaar later voorzitter. Rond de jaarwisseling was Joop genoodzaakt om vanwege gezondheidsredenen te stoppen met zijn bestuursfunctie en tijdens de ledenvergadering was nu het moment om dit formeel te laten plaatsvinden.
 Ook Jan Snijder, Pim Bakker en Shariar Khalili traden terug uit het bestuur, maar blijven verder actief via verschillende commissies binnen de vereniging. Nieuw in het bestuur werden de oud-aanvoerders Steven van Dongen en Danny Wijnstekers benoemd.

Erelid
Op dezelfde vergadering werd ook Gilles Brandt benoemd tot erelid. Gilles is inmiddels al weer dertig jaar actief als wedstrijdsecretaris van de ongeselecteerde senioren en nog steeds actief als trainer en leider van een veteranenteam. “Het was de eerste mogelijkheid om als vereniging weer bij elkaar te komen. Joop en Gilles zijn twee grote kanjers voor de vereniging en het is hen helemaal gegund’’, aldus Rinus Hitzert.
Op de ledenvergadering werd verder gemeld dat bijna alle oorspronkelijk geplande activiteiten rondom het 100-jarig bestaan op 7 oktober aanstaande worden verplaatst naar het einde van het seizoen. Wel zal er op 7 oktober een receptie voor genodigden worden gehouden en het jubileumboek worden gepresenteerd. Daarnaast wordt er alvast uitgekeken naar het Ridderkerk Toernooi, dat begin augustus wordt gehouden op het eigen sportpark Reijerpark.