Met vrijwilligers wordt de laatste hand gelegd aan het Bezoekerscentrum Waalbos

Vrijwilligers gezocht voor bezoekerscentrum Waalbos

RIDDERKERK - Er worden nog vrijwilligers gezocht voor het nieuwe Bezoekerscentrum Waalbos. Nodig zijn mensen die af en toe willen helpen met de bezetting van het bezoekerscentrum en het ontvangen van bezoekers. Daarnaast kan men helpen met het organiseren van activiteiten en/of het opbouwen van tentoonstellingen.

Het Waalbos ligt tussen Ridderkerk, Zwijndrecht, H.I. Ambacht en Barendrecht en is 185 ha groot. Het is een open bos met daartussen graslanden met koeien, paarden en schapen. Stichting Rijsoordse molen, Stichting Natuurbeheer Waalbos en de IJsclub Rijsoord hebben samen actie ondernomen om een gebouw neer te zetten.
Naast activiteiten voor deze clubs, zal dit gebouw de functie als bezoekerscentrum hebben waar informatie over het Waalbos en de andere natuurgebieden in de buurt te vinden zal zijn. Van hieruit kan men straks starten met een wandeling of een excursie. Ook wordt er een tentoonstelling over de schilderskolonie van Rijsoord, het voormalige landbouwgebied en natuur ingericht en zullen diverse activiteiten georganiseerd worden. Met dank aan verschillende geldschieters (Fonobori, Landschapstafel, Provincie Zuid-Holland, Rotary, Rabobank, etc.) is realisatie van het bezoekerscentrum mogelijk geworden.
Het bezoekerscentrum nadert inmiddels zijn voltooiing. Het casco is door de aannemer opgeleverd en met vrijwilligers wordt nu hard gewerkt aan de afwerking. De officiële opening van het bezoekerscentrum is gepland op zaterdag 12 september 2020.
Wie er ook als vrijwilliger wil meedoen kan dit doorgeven via:bcwaalbos@gmail.com of 0180-428262.