Verhuizing van bibliotheek naar gemeentehuis

RIDDERKERK - Vanaf maandag 24 augustus sluit Bibliotheek Ridderkerk centrum haar deuren vanwege de verhuizing. Zaterdag 22 augustus is de laatste dag dat de bibliotheek op de huidige locatie is geopend voor bezoekers. Als alles naar verwachting verloopt, opent de vernieuwde bibliotheek op maandag 28 september in het gemeentehuis. Tijdens de verhuizing kan iedereen terecht bij de andere locaties van AanZet, bijvoorbeeld bij Bibliotheek Bolnes of Bibliotheek Slikkerveer.

In de tussentijd kan iedereen gebruik maken van de andere bibliotheken van AanZet. Bijvoorbeeld Bibliotheek Ridderkerk Bolnes (Noordstraat 255a) en Bibliotheek Ridderkerk Slikkerveer (Reijerweg 62). Deze bibliotheken zijn servicepunten. Dit betekent dat de collectie in deze bibliotheken kleiner is dan in Bibliotheek Ridderkerk centrum. Maar je kunt hier gewoon boeken lenen en activiteiten bijwonen. En het is mogelijk om hier je gereserveerde boeken op te halen, als je liever online uit de uitgebreide collectie kiest. Boeken reserveren kan via www.debibliotheekaanzet.nl/collectie of in één van de bibliotheken. De openingstijden van Bibliotheek Bolnes en Bibliotheek Slikkerveer worden tijdens de verhuizing van Bibliotheek Ridderkerk centrum tijdelijk uitgebreid. Via www.debibliotheekaanzet.nl/vestigingen vind je de actuele openingstijden. Tijdens de sluiting worden er geen boetes berekend.

Waarom verhuist de bieb?
De samenleving verandert. Digitale en technische ontwikkelingen gaan sneller dan sommige mensen bij kunnen houden. De bieb verandert mee. Directeur-bestuurder Ankie Kesseler: ”We richten ons steeds meer op de persoonlijke ontwikkeling en zelfredzaamheid van mensen. AanZet wil inspireren, kennis delen en mensen helpen bij het vergroten van hun taalvaardigheden en digitale vaardigheden. Door ons met andere maatschappelijke partners in het gemeentehuis van Ridderkerk te vestigen, vergroten wij de samenwerking met de gemeente en maatschappelijke organisaties. We hopen hierdoor de inwoners van Ridderkerk nog beter te bereiken en te helpen.”

Blijf op de hoogte via: www.debibliotheekaanzet.nl/verhuizing-ridderkerk