RVVH spits Brendon Könemann in de greep van Rijsoord

RVVH kampioen van Ridderkerk

RIDDERKERK - Rijsoord heeft nog drie weken voordat de competitie begint en die weken zijn hard nodig voor de technische staf om Rijsoord in de juiste vorm te krijgen. De wedstrijden tegen Heerjansdam (vorige week) en RVVH laten zien dat er nog wel wat moet gebeuren. Tegen RVVH in de finale om het Ridderkerks kampioenschap liet Rijsoord zich in de eerste helft van haar goede kant zien. Maar daarna was het toch wel over en kon RVVH uitlopen naar een 0-4 overwinning.

door Wim de Rooij

Zoals eigenlijk wel gebruikelijk is, stonden Rijsoord en RVVH weer tegenover elkaar in de finale om het Ridderkerks kampioenschap. Opvallend was dat in het team van RVVH drie oud-spelers van Rijsoord stonden opgesteld. Zowel Romain van Bruggen als Mike van Dongen speelden vorig seizoen nog op het sportpark aan de Vlasstraat en in eerder stadium deed ook Ibi el Koebai dat. De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Laros.

Organisatie
Het eerste halve uur van de wedstrijd speelde Rijsoord een goede wedstrijd. Wel keek Rijsoord al na zeven minuten tegen een achterstand aan, toen Mo Ajarai bij een scrimmage de bal in de linkerbenedenhoek kon duwen; 0-1. De teams waren daarna aan elkaar gewaagd en op zoek naar een opening in de verdediging. Met wat geluk had Rijsoord in die periode gelijk kunnen komen. De voorhoede van RVVH maakte het zich onnodig moeilijk door regelmatig buitenspel te staan. Er was bijna een half uur gespeeld, toen Brendon Könemann in een vrije positie op de paal kopte. De organisatie bij Rijsoord was op dat moment even zoek omdat Claudio Barros langs de lijn verzorgd werd. Kort daarna moest Danny Haasdijk geblesseerd het veld verlaten en werd hij vervangen door Brian Heijman. Het spel van Rijsoord werd er niet beter op en in de blessuretijd van de eerste heft kon Sanzio Dietrich de stand verdubbelen door een strakke voorzet van rechts in het doel te lopen; 0-2. Het zou tevens de ruststand betekenen.

Temperatuur
De tweede helft was eigenlijk niet interessant meer. Dat zou het wel geweest zijn als Rijsoord snel de aansluiting kon maken. Maar daarvoor speelde de ploeg te onzeker en was de passing onvoldoende. Te vaak werd de bal in de voeten van de tegenstander gespeeld. En natuurlijk speelde de hoge temperatuur ook parten, maar daarvan had de tegenstander net zoveel last. Gelukkig stonden de aanvallers van RVVH ook in de tweede helft weer vaak buitenspel, want anders zou het nog lastiger voor de verdediging van Rijsoord geworden zijn. Het laatste kwartier kon RVVH nog uitlopen naar de 0-4. Toen de aanvallers een keer niet buitenspel stonden, konden zij alleen op doelman Mitchel van de Spoel af gaan. Sanzio Dietrich, later uitgeroepen tot de beste speler van het kampioenschap, legde de bal netjes af op Brendon Könemann en die scoorde de derde treffer voor RVVH. Een minuut voor het officiële einde van de wedstrijd nam hij ook de vierde voor zijn rekening.

Foto: